Noua centrală de cogenerare este un proiect major al Fondului de Investiții în Energie Kazah-Român (FIEKR) și reprezintă un pilon important atât pentru rafinăria Petromidia, cât și pentru sistemul energetic național. Într-un astfel de proiect, partenerii logistici trebuie să fie la înălțime. Recent, compania de transport agabaritic Eastship a furnizat mai multe piese agabaritice, inclusiv turbinele esențiale pentru acest proiect.
Operațiunea nu a fost ușoară, dar cu profesionalismul angajaților Eastship și flota impresionantă a companiei, totul părea simplu. În spatele acestei aparențe, a fost necesară multă pregătire și planificare pentru a asigura transportul în siguranță atât pentru încărcătură, cât și pentru angajați și participanții la trafic.
Eastship s-a ocupat de toate aspectele transportului:
Operațiuni portuare – au supervizat descărcarea pieselor din navă și stocarea lor temporară în port pe ceea ce se numesc „picioare de elefant”.
- Studiu de rută – înainte de preluarea din portul Constanța, echipa Eastship a efectuat o evaluare detaliată a traseului ce urmează să fie urmat. Această evaluare include măsurarea înălțimii și lățimii pasajelor, identificarea obstacolelor și a altor factori care ar putea afecta transportul marfii.
- Fixare prin lashing – aceasta implică fixarea autocamioanelor cu frânghii pentru a asigura stabilitatea în timpul transportului. Deși pare un pas simplu, totul este calculat și conform unei scheme detaliate.
- Transport însoțit de escortă poliție – din cauza gabaritului depășit, a limitărilor traseului și a importanței strategice a încărcăturii, a fost necesar ca o echipă de poliție să însoțească convoiul agabaritic pentru unele dintre transporturi.
- Modul în care au fost livrate cele două turbine este impresionant și poate fi ușor observat prin simpla căutare pe Internet, deoarece există clipuri video și imagini cu această operațiune.
Contextul
Pe 19 august 2020, prin Fondul de Investiții în Energie Kazah Român (FIEKR), a fost semnat un contract cu Calik Enerji din Turcia pentru construcția unei centrale de cogenerare. Proiectul, cu o valoare de 140 milioane de dolari, are ca scop final generarea anuală a 11 milioane de dolari sub formă de taxe plătite statului.
Cele mai citite articole
Până în prezent, lucrările au mers conform calendarului și, dacă totul va fi în regulă până la final, centrala ar trebui să devină funcțională la sfârșitul lunii iulie 2023.
În cadrul acestei construcții, cele mai importante piese tehnologice sunt cele două turbine principale. Transportul lor nu a fost deloc simplu, deoarece sunt piese voluminoase, cu o greutate de peste 200 de tone fiecare, care trebuie transportate cu atenție pentru a ajunge la destinație întregi și funcționale, în cele mai bune condiții.
Cele două turbine au fost realizate la fabrica Siemens din Finspang, Suedia și au fost transportate în România prin intermediul transportului maritim și apoi pe cale terestră. Folosirea acestor turbine în România este o premieră, iar responsabilii au ales să lucreze cu profesioniștii de la Eastship pentru a se asigura că totul va fi în regulă cu transportul.
Despre Eastship
EASTSHIP este o companie cu capital 100% românesc cu sedii în Constanța, Cluj-Napoca și București. Deși principalul său domeniu de activitate este cel de Project Cargo, adică transportul mărfurilor care nu au dimensiuni suficient de mici pentru a fi încărcate în containere, activitatea sa nu se rezumă doar la aceasta. EASTSHIP oferă servicii de project management, transporturi speciale, mutări industriale, servicii portuare, brokeraj barje și agenturare nave.
Compania EASTSHIP dispune de o flotă impresionantă, formată din peste 15 capete tractor, semi-trailere specializate de dimensiuni diferite și trailere modulare care însumează peste 84 de axe. În plus, compania are la dispoziție și macarale portuare și personal cu specializări diverse, inclusiv electricieni, sudori și ingineri, pentru a gestiona cu succes fiecare detaliu al transportului terestru, maritim și fluvial. Ei pot oferi suport cu privire la documentele vamale, studiile de traseu, analizele podurilor, survey-urile, ridicările și manipulările cu ajutorul cricurilor, construcțiile de rampe, calculul de încărcare și schițele de fixare a încărcăturilor.