Love21 Diverse Istoria hainelor XXL

Istoria hainelor XXL

de Love21

Nu intotdeauna a fost atat de usor sa gasesti rochii XXL in magazine. In anii 1800, se considera ca silueta unui corp uman perfect este una cu forme. Potrivit dr. Lauren Downing Peters, profesor de istorie a modei la Columbia College Chicago, lucrurile s-au schimbat in anii 1900. Pe masura ce tehnologia a devenit mai avansata si imbracamintea nu mai era facuta la comanda, productia de masa a facut ca persoanele mai slabe sau mai plinute sa nu isi mai poata gasi in magazine hainele de care aveau nevoie.

In anul 1904, a aparut primul producator care realiza exclusiv haine pentru persoanele XXL. Lena Bryant (cunoscuta si ca Lane Bryant), deja faimoasa pentru abilitatile sale de a modifica hainele de productie in masa si de a crea lenjerie personalizata, a deschis un magazin in New York City. O clienta a comandat o rochie de gravida, care era considerata tabu la momentul respectiv. A fost prima astfel de rochie.

In 1909, Bryant s-a intalnit cu Albert Malsin, inginer mecanic si viitorul sau sot. Malsin a fost atat de impresionat de talia reglabila folosita de sotia sa la haine, incat a brevetat noi modele pentru a se potrivi diferitelor marimi ale corpurilor femeilor, inclusiv persoanelor mai plinute. Malsin a chestionat peste 4.000 de cliente.

Folosind cercetarile sale si incrucisarea cu informatii din partea a alte 200.000 de femei, Malsin a descoperit ca femeile care depasesc marimea 44 la haine nu se incadreaza in sistemul standard de dimensionare si clasificare. Cercetarile lui Malsin l-au condus la descoperirea ca trupurile femeilor, in special peste o anumita dimensiune, difera foarte mult ca forma de la o persoana la alta. Pentru a simplifica lucrurile, a stabilit si a publicat cele trei forme cele mai comune pe care le-a experimentat in cercetarea sa: „full-busted,” „stout all over” si „flat-busted”. Chiar daca denumirea lor nu s-a pastrat, calculul din spatele celor trei tipuri de silueta  inca influenteaza astazi hainele plus size.

Potrivit profesorului Peters, pana in anii 1940, America incearca sa se afirme ca o superputere mondiala in industria modei. Drept urmare, s-a pus in discutie ideea despre modelul „femeii americane”. S-a hotarat ca aceasta era inalta, atletica si cu forme bine definite.

In anii 1960, revolutia a cuprins America. Pe fundalul protestelor impotriva razboiului din Vietnam, femeile s-au alaturat luptei impotriva prejudecatii in ceea ce priveste femeile mai plinute si discriminarea lor. Desi protestul se referea la moda, ele au constituit punctul de plecare pentru schimbarea atitudinii care a avut loc in industria modei in urmatorul deceniu. In anii 1970, moda a imbratisat ideea de a-ti accepta corpul asa cum este si mai putin cea de a ascunde formele naturale. Chiar in acea perioada, a luat nastere o agentie de modelling care avea doar fotomodele „plus size” si minione: Big Beauties – Little Women.

Cele mai citite articole

Cele mai citite articole

S-ar putea sa-ti placa